Autoanalysen 2017

Bliv opdateret på de seneste indsigter om bilbranchen

Bilforhandlerne nyder godt af rekordsalget af nye biler, men nye forbrugervaner og nye konkurrenter vil tvinge branchen til øget konsolidering. Det viser dette års Autoanalyse fra Deloitte og Bilbranchen.

I 2016 satte salget af biler ny rekord for sjette år i træk, og det ses på bundlinjen hos stadig flere bilforhandlere. Det er en af overskrifterne i Autoanalysen 2017, som Deloitte har udarbejdet i samarbejde med Bilbranchen.

Desuden viser analysen, at forhandlerne må imidlertid indstille sig på lave avancer blandt andet som følge af øget konkurrence fra nye typer af bilforhandlere på nettet. Derfor ser mange forhandlere på mulighederne for at overtage konkurrenter, høste stordriftsfordele og styrke bilkundernes loyalitet.

”Digitale løsninger og data skal hjælpe bilforhandlerne med at forme nye koncepter, som gør det smart, sjovt og simpelt at være bilejer, leasingtager eller værkstedskunde,” siger Thomas Møller Sørensen, branchedirektør for Bilbranchen. Han mener, at bilforhandlerne kan vride mere viden ud af eksisterende data om bilkunderne og finde bedre måder at forvandle nye data til merværdi for kunderne.

Læs hvordan i Autoanalysen 2017, som du kan downloade ved at fomularen til højre.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Thomas Møller Sørensen, Branchedirektør Bilbranchen på 2684 3014 og tms@di.dk eller Lars B. Nielsen, partner i Deloitte, på 3070 3728 og larnielsen@deloitte.dk




Download analyse