Analyse af modebranchen 2017

Bliv opdateret på de seneste indsigter om modebranchen

Dansk mode klarer sig godt, hvor særligt eksportmarkederne driver væksten. Men flere virksomheder kæmper med likviditeten.

Modeanalysen 2017 tegner et billede af en branche, som overordnet set klarer sig godt. Dog kæmper flere med likviditeten, og danske modevirksomheder skal derfor holde fast i at skabe spændende kollektioner af høj kvalitet og nordisk design. Fra 2015 til 2016 steg eksporten til de ti største eksportmarkeder med knap 1 mia. kroner, mens den totale modeeksport voksede med 2,9%. 

Du kan blandt andet læse, hvordan aarhusianske Rains har lagt en klar strategi for at få succes på eksportmarkederne. En strategi som har resulteret i, at virksomheden nu henter 85 procent af omsætningen i udlandet.

Et andet interessant perspektiv på dansk eksporteventyr er, at kapitalfondene er tilbage i fuld styrke efter krisen. Det kan modevirksomheder udnytte til at hente den nødvendige knowhow og kapital, som kan gøre eksportdrømme til virkelighed. Internationale kapitalfonde med ekspertise inden for livsstil og mode kan være nøglen til at accelerere væksten uden for landets grænser og træffe de rette valg i forhold til at træde ind på nye markeder. 




Indsæt social sharing 2

Indsæt social sharing 3

Download Modeanalysen